Hämtar information

InCar app personopplysninger

Vi prioriterer personvern høyt


Når du bruker våre tjenester eller kommuniserer med oss gir du oss opplysninger om deg selv. Vi behandler personopplysninger for å kunnde gi deg oppdatert informasjon om hvor din bil er forsikret og for stadig å kunne forbedre og tilby forsikring eller andre tjenester tilpasset dine behov.

Vi ønsker å være åpne


Vi tror på å være tydelige og åpne om hvordan vi samler inn og bruker personopplysninger. I denne personvernerklæringen finner du detaljert informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger.

Vi beskytter dine personopplysninger


Personopplysninger er alle opplysninger som kan knyttes direkte eller indirekte til deg som enkeltperson.

Vi gjør vårt ytterste for å beskytte ditt personvern ved å behandle dine personopplysninger fortrolig og trygt. Vi behandler personopplysninger i samsvar med personvernlovgivningen, annen relevant lovgivning, samt denne personvernerklæringen.

Vi gjennomgår jevnlig vår personvernerklæring, og publiserer eventuelle oppdateringer.

Du kan når som helst stoppe å dele data med oss, og om du har spørsmål vedrørende håndteringen av din data i denne appen kan du alltid kontakte oss på e2e@if.no

Hvilken personlig informasjon samler dere inn i denne applikasjonen?

Ved å koble deg til Polestar Insurance InCar-appen med bankID, gir du oss tillatelse til:

  • Lagre VIN-nummer (kjøretøyidentifikasjonsnummer) for å identifisere din bil og hvilket forsikringsselskap som er ansvarlig.
  • Brukerdata som gjør det mulig for oss å forbedre og optimalisere ytelsen til våre digitale tjenester. Det kan for eksempel være lange ladetider, feilmeldinger osv. Når vi utarbeider statistikken, gjøres det alltid på et samlet nivå, noe som betyr at dine personlige data aldri kan identifiseres.

Kan jeg når som helst slutte å dele data med dere?

Ja, men det vil bety at du ikke lengre kan bruke tjenesten. Du kan enkelt koble deg fra tjeneste og dermed slutte å dele data ved å gå inn på "innstillinger" og "koble fra".

Kommer dere til å lagre eller benytte min geografiske posisjon for å vite hvor bilen befinner seg?

Ingen geografiske data blir sendt, lagret eller sporet fra denne appen. Hvis du tilkaller veihjelp ved å trykke på Connect eller SOS-knappene i bilen, sendes geografiske data fra bilen til selskapet som bistår med veihjelp.

Kommer dere til å overvåke min kjøreatferd?

Nei, din kjøreatferd kommer ikke til å bli overvåket og dette gjelder også uhell og skader.

Kommer dere til å bruke mer data om meg eller fra min bil?

Nei, når vi legger til nye tjenester eller funksjoner vil vi alltid spørre deg om et nytt samtykke for å benytte oss av nødvendig data for tjenesten. Du kan alltid velge å takke nei eller trekke tilbake tidligere samtykker.

Kan data jeg deler påvirke pris på mine forsikringer?

Nei, ingenting av det du deler vil kunne påvirke din pris på forsikring eller bonus.

Hvilket juridisk grunnlag har dere for behandling av mine personopplysninger?

Avhengig av formål og informasjonstype behandles dine personopplysninger med støtte i et eller flere lovgrunnlag. I dette tilfellet har du gitt oss ditt samtykke til at vi kan behandle dine personopplysninger i vår InCar App. Du har når som helst rett til å tilbakekalle ditt samtykke. Dette vil innebære at tjenesten opphører. Tilbakekall av samtykke vil imidlertid ikke påvirke lovligheten av behandlingen som har skjedd før samtykke har blitt tilbakekalt.

Lagring av personopplysninger og sikkerhet

Vi behandler dine personopplysninger fortrolig og trygt. Vi lagrer personopplysninger så lenge som nødvendig for å oppfylle formålene slik de er eksemplifisert i denne personvernerklæringen, hvis ikke en lengre oppbevaringstid er krevet eller tillatt i lov. Oppbevaringstiden for dine personopplysninger kan være avhengig av foreldelsesfristen for et potensielt krav, regnskapslov og andre forhold. Unødvendige eller irrelevante personopplysninger blir slettet eller anonymisert.

Vi bruker tekniske, fysiske, juridiske og organisatoriske midler for å sikre at behandlingen er i samsvar med personvernlovgivningen og IT-sikkerhetskrav. Underleverandører som opptrer som databehandlere for oss, er nøye utvalgt og pålagt å bruke hensiktsmessige tilbak for å beskytte konfidensialiteten og sikkerheten til personopplysningene. For eksempel, når det kreves av sikkerhetsmessige grunner, anonymiserer eller pseudonymiserer vi personopplysninger (som for eksempel personnummer eller registreringsnummer) før det lagres, slik at informasjonen ikke direkte kan identifisere en person kun basert på den lagrede informasjonen.

Deler dere min informasjon med en tredjepart?

Nei.

Vil min informasjon brukes til markedsføring, prospektering eller salg?

Nei.

Hva med kundeundersøkelser?

Ja, for å skape en verdifull og brukervennlig kundeopplevelse, vil du bli tilbudt muligheten til å rangere tjeneste våre direkte i appen.

Hvor lenge lagrer dere informasjonen min?

Vi lagrer informasjonen din så lenge du fortsatt er tilkoblet tjenesten vår i din bil. I tilfelle det skjer et eierskifte på bilen eller du kobler deg av tjenesten sletter vi informasjon om deg.

Hva gjør jeg hvis jeg vil vite hvilken informasjon dere har lagret om meg?

Du kan alltid kontakte e2e@if.no for et utdrag om hvilken informasjon vi har lagret om deg.

Dine rettigheter og tilgang til din informasjon

Vi krever identifikasjon av deg før vi gir deg adgang til dine personopplysninger. Hvis du ønsker å benytte deg av rettighetene dine kan du kontakte oss for å be om:

  • Be om innsyn av dine personopplysninger.
  • Retting av dine personopplysninger.
  • Sletting av dine personopplysninger.
  • Motsette deg behandling av dine personopplysninger.
  • Begrense behandlingen av dine personopplysninger.
  • Motsette deg behandling av dine personopplysninger til bruk for direkte markedsføring.
  • Tilbakekalle ditt samtykke, dersom behandlingen av personopplysninger er basert på ditt samtykke. Tilbakekallelse vil ikke ha betydning for lovligheten av behandlingen foretatt før tilbakekallelsen av samtykke.
  • Motta de personopplysninger som du har avgitt i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format (dataportabilitet).
  • Anmode om å få overført en kopi av dine avgitt personopplysninger til et annet selskap, dersom det er teknisk mulig.

Vær oppmerksom på at det kan være betingelser eller begrensninger knyttet til disse rettighetene, avhengig av de konkrete omstendighetene ved behandlingen av personopplysninger.

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil slette de genererte dataene mine, også kalt "Retten til å bli glemt"?

Det er to forskjellige tilnærminger:

  1. Gå til innstillinger i appen og velg "Koble fra"
  2. Du kan også sende oss et brev med ønske om å bli glemt eller slettet

If Skadeforsikring NUF, org.nr. 981 290 666
Filial av If Skadeförsäkring AB, org.nr. 516404-8102
Postboks 240
1326 Lysaker

Ifs tilsynsmyndighet på personvernområdet er Datatilsynet i Norge. Du kan sende klager til dem, men vi oppfordrer deg til å kontakte oss først.

Overføres mine personopplysninger til land utenfor EU/EØS?

Dine personopplysninger er først og fremst lagret innen EU/EØS-området. Grunnet vår globale virksomhet og tekniske løsninger, kan vi i enkelte tilfeller og for å ivareta formålene beskrevet ovenfor, overføre personopplysninger også til øvrige land. For eksempel kan vi overføre personopplysninger i USA. Slik overføring vil alltid skje i samsvar med gjeldende personregelverk for internasjonale overføringer.

Vi hjelper deg

Har du spørsmål om forsikringen din? Ta kontakt på telefon eller send oss en e-post, så hjelper vi deg.